۲-۱-۱-۳ عوامل موثر بر مسئولیت ۲۲
۲-۱-۱-۴ ویژگی های افراد مسئولیت پذیر. ۲۳
۲-۱-۱-۵ فواید مسئولیت پذیری. ۲۵
۲-۱-۱-۶ مسئولیت پذیری دانش آموزان. ۲۵
۲-۱-۱-۶-۱ تعریف مسئولیت پذیری دانش آموزان. ۲۵
۲-۱-۱-۶-۲ انواع مسئولیت دهی به دانش آموزان. ۲۵
۲-۱-۱-۶ -۳ اقسام مسئولیت های قابل تنفیض به دانش آموزان. ۲۶
۲-۱-۱-۶-۴ تعریف مسئولیتهای آموزشی. ۲۶
۲-۱-۱-۶-۵ تعریف مسئولیتهای پرورشی. ۲۶
۲-۱-۱-۶-۶ تعریف مسئولیتهای انضباطی و اجتماعی. ۲۶
۲-۱-۱-۶-۷ مسئولیت پذیری دانش آموزان در حیطه ی معاونت پرورشی. ۲۷
۲-۱-۱-۷ محرک های مسئولیت پذیری. ۲۷
۲-۱-۱-۸ نقش والدین در مسئولیت پذیری نوجوانان. ۲۹
۲-۱-۱-۹ پرورش مسئولیت ۳۲
۲-۱-۱-۱۰ منشاء تعالیم مربوط به مسئولیت پذیری. ۳۳
۲-۱-۱-۱۱ مسئولیت انسان از نظر اسلام ۳۴
۲-۱-۱-۱۲ انواع مسئولیت پذیری. ۳۶
۲-۱-۱-۱۳ مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی. ۳۶
۲-۱-۱-۱۴ ضرورت پرورش مسئولیت از لحاظ فردی. ۳۸
۲-۱-۱-۱۵ ضرورت پرورش مسئولیت از لحاظ اجتماعی. ۳۹
۲-۱-۱-۱۶ مسئولیت فردی اجتماعی. ۳۹
۲-۱-۱-۱۷ مسئولیت پذیری فردی. ۳۹
۲-۱-۱-۱۸ مسئولیت پذیری اجتماعی. ۴۱
۲-۱-۱- ۱۹ رویکرد نظری مسئولیت پذیری اجتماعی. ۴۳
۲-۱-۲ سازگاری. ۴۵
۲-۱-۲-۱ تعاریف سازگاری. ۴۷
۲-۱-۲-۲ نظریات سازگاری. ۴۸
۲-۱-۲-۳ خصوصیات افراد سازگار ۴۹
۲-۱-۲-۴ ابعاد سازگاری. ۵۱
۲-۱-۲-۵ جنبه های دیدگاه سازگاری. ۵۵
۲-۱-۲-۶ تعریف سازگاری اجتماعی. ۵۶
۲-۱-۲ -۷ خلاصه ی دیدگاه ها درباره ی سازگاری اجتماعی. ۶۰
۲-۱-۲-۸ سازگاری آموزشی. ۶۱
۲-۱-۲-۹ سازگاری عاطفی. ۶۲
۲-۱-۳ تاریخچه مدارس شبانه روزی. ۶۳
۲-۱-۳-۱ اهداف مدارس شبانهروزی. ۶۵
۲-۱-۳-۲ شرایط ونحوه تأسیس مدارس شبانهروزی. ۶۵
۲-۱-۳-۳ سازمان اداری وآموزشی ونحوه اداره مدارس شبانه روزی. ۶۶
۲-۱-۳-۴ شرایط پذیرش وتحصیل دانش آموزان در مدارس شبانه روزی. ۶۷
۲-۱-۴ پیشرفت تحصیلی. ۶۸
۲-۱-۴-۱ نظریات مرتبط با اصطلاح پیشرفت تحصیلی. ۶۸
۲-۱-۴-۲ عوامل تاثیر گذار در پیشرفت تحصیلی. ۶۹
۲-۱-۴-۳ ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ۷۱
۲-۲ پیشینه تجربی. ۷۹
۲-۲-۱ سوابق پژوهشی داخلی. ۷۹
۲-۲-۱-۱ پژوهش های مرتبط با مسئولیت پذیری. ۷۹
۲-۲-۱- ۲ پژوهش های مرتبط با سازگاری. ۸۳
۲-۲-۱-۳ پژوهش های مرتبط با مدارس شبانهروزی. ۸۸
۲-۲-۱-۴ پژوهش های مرتبط با پیشرفت تحصیلی. ۹۱
۲-۲-۱-۵ پیشینه های مرتبط مربوط به تعامل مؤلفهها ۹۲
۲-۲-۱-۵-۱ پیشرفت تحصیلی با مسئولیت پذیری. ۹۲
۲-۲-۱-۵-۲ مسئولیت پذیری و سازگاری. ۹۲
۲-۲-۱-۵-۳ سازگاری با پیشرفت تحصیلی. ۹۲
۲-۲-۱-۵-۴ شبانهروزی با پیشرفت تحصیلی و مسئولیت پذیری و سازگاری. ۹۷
۲-۲-۲ سوابق پژوهشی خارجی. ۹۹
۲-۲-۲-۱ مسئولیت پذیری. ۹۹
۲-۲-۲-۲سازگاری. ۱۰۱
۲-۲-۲-۳ مدارس شبانه روزی. ۱۰۲
۲-۲-۲-۳ پیشرفت تحصیلی. ۱۰۳
۲-۲-۲-۴ متغیرهای مرتبط با یکدیگر. ۱۰۳
۲-۲-۲-۴-۱ پیشرفت تحصیلی با مسئولیت پذیری. ۱۰۳
۲-۲-۲-۴-۲ سازگاری با پیشرفت تحصیلی. ۱۰۴
۲-۲-۲-۵ جدول بررسی پیشینه های داخلی و خارجی پژوهش. ۱۰۶
۲-۳ چارچوب نظری تحقیق. ۱۳۱
۲-۴ مدل مفهومی تحقیق. ۱۳۴
۲-۵ مدل تحلیلی تحقیق. ۱۳۵
فصل سوم روش پژوهش. ۱۳۶
مقدمه ۱۳۷
۳-۱ روش تحقیق. ۱۳۷
۳-۲ فرایند تحقیق. ۱۳۷
۳-۳ جامعه ی آماری. ۱۴۱
۳-۴ حجم نمونه و روش نمونه گیری. ۱۴۱
۳-۴-۱ حجم نمونه ۱۴۱
۳-۴-۲ روش نمونه گیری. ۱۴۲
۳-۵ ابزار جمع آوری داده ها ۱۴۲
۳-۵-۱ سوالهای پرسشنامه مسئولیت پذیری. ۱۴۳
۳-۵-۲ سوالهای پرسشنامه سازگاری. ۱۴۳
۳-۶ روایی و پایایی پرسشنامه ۱۴۳
۳-۶-۱ تعیین روایی پرسشنامه ۱۴۳
۳-۶-۲ تعیین پایایی پرسشنامه ۱۴۴
۳-۷ روش جمع آوری اطلاعات ۱۴۵
۳-۸ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۱۴۵
خلاصه ۱۴۵
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادهها ۱۴۶
مقدمه ۱۴۷
۴-۱ توصیف داده ها ۱۴۷
۴-۱-۱متغیرهای جمعیت شناختی. ۱۴۷
۴-۱-۱-۱ جنسیت ۱۴۷
۴-۱-۱-۲ پایه تحصیلی. ۱۴۸
۴-۱-۱-۳ رشته تحصیلی. ۱۴۹
۴-۱-۱-۴ نوع مدرسه ۱۵۰
۴-۱-۲ توصیف کمی متغیرها ۱۵۱
۴-۲ آزمون فرضیه ها ۱۵۲
۴-۲-۱ سوال اول: رابطه مولفه های سازگاری (آموزشی،اجتماعی و عاطفی)با پیشرفت تحصیلی چگونه است؟. ۱۵۴
۴-۲-۲ سوال دوم: رابطه مولفههای مسئولیت پذیری (مسئولیت پذیری فردی و مسئولیت پذیری اجتماعی)با پیشرفت تحصیلی چگونه است؟ ۱۵۴
۴-۲-۳ سوال سوم: آیا بین رابطه سازگاری و مسئولیت پذیری با پیشرفت تحصیلی در پسران ودختران تفاوت وجود دارد؟ ۱۵۵
۴-۲-۴ سوال چهارم: آیا رابطه بین مولفه های سازگاری و مولفه های مسئولیت پذیری با پیشرفت تحصیلی در پسران با دختران تفاوت وجود دارد؟ ۱۵۶
۴-۲-۵ سوال پنجم: آیا رابطه بین مولفه های سازگاری و مولفه های مسئولیت پذیری با پیشرفت تحصیلی در مدارس روزانه و شبانه تفاوت وجود دارد؟ ۱۵۸
خلاصه ۱۵۹
مطلب دیگر :
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری ۱۶۰
مقدمه ۱۶۱
۵-۱ نتایج جمعیت شناسی تحقیق. ۱۶۱
۵-۲- نتایج سوالات تحقیق. ۱۶۲
۵-۳ بحث و نتیجه گیری. ۱۶۶
۵-۴ پیشنهاد ها ۱۷۰
۵-۴-۱ پیشنهادهای کاربردی بر مبنای سوال اصلی. ۱۷۰
۵-۴-۲ پیشنهادهای کاربردی بر مبنای سوالات فرعی. ۱۷۱
۵-۴-۳ پیشنهادهای پژوهشی. ۱۷۲
۵-۵ محدودیتهای پژوهش. ۱۷۲
خلاصه ۱۷۳
منابع. ۱۷۴
منابع فارسی. ۱۷۵
منابع لاتین. ۱۸۵
پیوستها. ۱۹۰
فهرست پیوست ها
عنوان صفحه
پیوست الف: جامعه آماری. ۱۹۱
پیوست ب: پرسشنامه مسئولیت پذیری و پرسشنامه سازگاری. ۱۹۲
پیوست ج: روایی پرسشنامه مسئولیت پذیری و پرسشنامه سازگاری ۱۹۷
پیوست د: محاسبه روایی پرسشنامه مسئولیت پذیری. ۲۰۵
پیوست ه : محاسبه روایی پرسشنامه سازگاری. ۲۰۶
پیوست و : سنجش پایایی متغیرهای پژوهش ۲۰۷
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول۲-۱ محرک های مسئولیت پذیری ۲۸
جدول ۲-۱ بررسی پیشینه داخلی و خارجی پژوهش. ۱۰۶
جدول ۳-۱ سئوالهای پرسشنامه مسئولیت پذیری. ۱۴۳
جدول ۳-۲ سئوالهای پرسشنامه سازگاری. ۱۴۳
جدول ۴-۱ وضعیت شرکت کنندگان بر حسب جنسیت. ۱۴۷
جدول ۴-۲ وضعیت شرکت کنندگان بر حسب پایه تحصیلی ۱۴۸
جدول ۴-۳ وضعیت شرکت کنندگان بر حسب رشته تحصیلی ۱۴۹
جدول ۴-۴ وضعیت شرکت کنندگان بر حسب نوع مدرسه. ۱۵۰
جدول۴-۳ خلاصه شاخص های توصیفی نمره های شرکت کنندگان در متغیرهای پژوهش. ۱۵۱
جدول ۴-۴ خلاصه تحلیل رگرسیون همزمان پیش بینی پیشرفت تحصیلی. ۱۵۲
جدول ۴-۵ خلاصه ضرایب رگرسیون پیش بینی پیشرفت تحصیلی . ۱۵۳
جدول ۴-۶ نتایج تحلیل ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش ۱۵۴
جدول ۴-۷ نتایج تحلیل ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش. ۱۵۵
جدول ۴-۸ خلاصه تحلیل رگرسیون همزمان پیش بینی پیشرفت تحصیلی ۱۵۵
جدول ۴-۹ نتایج تحلیل ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش. ۱۵۷
جدول ۴-۷ نتایج تحلیل ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش. ۱۵۹
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل ۲-۱الگوی مسئولیت پذیری اجتماعی بِرمن(برمن،۱۹۹۴). ۴۵
شکل ۲-۲ ارتباط بین زمینه ، خود ، عمل و نتایج(کانل و ولبورن،۱۹۹۱). ۵۴
شکل ۲-۳ مدل مفهومی تحقیق. ۱۳۴
شکل۳-۱ فرایند تحقیق۱۳۸
شکل۴-۱ نمودار ستونی توزیع شرکت کنندگان در متغیر جنسیت ۱۴۸
شکل۴-۲ نمودار ستونی توزیع شرکت کنندگان در متغیر پایه تحصیلی. ۱۴۹
شکل۴-۳ نمودار ستونی توزیع شرکت کنندگان در متغیر رشته تحصیلی۱۵۰
شکل۴-۴ نمودار ستونی توزیع شرکت کنندگان در متغیر نوع مدرسه ۱۵۰
فصل اول
کلیات پژوهش
۱-۱ مقدمه