دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

بررسی تأثیر دینداری بر میزان بزهکاری در نوجوانان

۲-۲-مبانی نظری۴۷۱-۲-۲- دیدگاه ها و نظریات جامعه‏شناسى دین۴۹۱-۱-۲-۲- آگوست کنت۴۹۲-۱-۲-۲-امیل دور کیم۵۱۳-۱-۲-۲- کارل مارکس۵۳۴-۱-۲-۲- ماکس وبر۵۴۵-۱-۲-۲ – پیتربرگر۵۶۶-۱-۲-۲–یواخیم واخ۵۸۷-۱-۲-۲- نظریه کارکردی۶۰۸-۱-۲-۲- رویکرد نئوکارکرد گرایی۶۳۹-۱-۲-۲- الگوی دینداری لنسکی۶۴۱۰-۱-۲-۲- الگوی دینداری گلاک واستارک۶۶۱۱-۱-۲-۲- رویکرد اندیشمندان مسلمان به دین۶۹۱۲-۱-۲-۲–کارکرد دین از منظر قرآن۷۱۲-۲-۲- نظریات آسیب شناسی۷۳۱-۲-۲-۲- پارادایم اثبات گرا۷۴الف) نظریه فشار۷۴ب) نظریه یادگیری اجتماعی۷۸ج)نظریات کنترل اجتماعی۸۰۲-۲-۲-۲–پارادایم بر ساخت گرا۸۳الف) نظریه انگ زنی۸۳ب) نظریه پدیدار شناختی۸۵ج)نظریه تضاد۸۷۳-۲-۲-۲– قرآن وانحرافات در جامعه۸۹۴-۲-۲-۲- الگوی سنجش بزهکاری۹۱۳-۲ چارچوب نظری تحقیق۹۳۴-۲-مدل نظری تحقیق۹۶۵-۲فرضیات تحقیق۹۶فصل سوم :روش شناسی مقدمه۹۹۱-۳- تعاریف مفاهیم۱۰۰الف)دینداری۱۰۰ب) بزهکاری۱۰۶۲-۳-اعتبار وپایایی۱۰۸۳-۳- روش تحقیق وتکنیک جمع آوری داده ها۱۰۹۴- ۳- جمعیت آمارى۱۱۰۴-۴ – حجم نمونه و شیوه نمونه‏گیرى۱۱۰۵-۴- روش‏ها و تکنیک‏هاى تحلیل اطلاعات۱۱۱فصل چهارم: یافته‏هاى تحقیق
مقدمه ۱-۴ – توصیف داده‏ها۱۱۵الف) ویژگی های فردی پاسخگویان۱۱۵ب) دینداری۱۲۲ج) بزهکارى۱۵۱۳-۴ – آزمون فرضیات۱۸۱۴-۴- همبستگى شاخص ها۱۸۷۵-۴ تحلیل رگرسیون چند متغیری۱۸۹فصل پنجم: بحث و نتیجه‏گیرى ۱-۵-تفسیر نظرى نتایج۱۹۴۲-۵-پیشنهادات۲۰۹منابع و مآخذ۲۱۱ضمائم۲۲۱

فهرست جداول


مطلب دیگر :

پایان نامه درمورد سبک های مقابله با استرس، خودکارآمدی عمومی




جدول  ۴-۱ -۱- توزیع پاسخگویان بر حسب جنس۱۱۶
جدول  ۴-۱ -۲- توزیع پاسخگویان بر حسب نوع مدرسه۱۱۶
جدول ۴-۱ -۳- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات والدین۱۱۷
جدول ۴ -۱ -۴- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال پدر۱۱۸
جدول ۴ -۱ -۵- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال مادر۱۱۹
جدول ۴-۱ -۶- توزیع پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی۱۱۹
جدول ۴ -۱ -۷- توزیع پاسخگویان بر حسب سن۱۲۰
جدول ۴ -۱ -۸- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان درآمد والدین۱۲۱
جدول ۴ -۲ -۱- نظر پاسخگویان درباره اعتقاد به قرآن۱۲۳
جدول ۴ -۲ -۲- نظر پاسخگویان درباره رسیدگى به اعمال و رفتار در روز قیامت۱۲۴
جدول ۴ -۲ -۳-نظر پاسخگویان درباره پرستش خداونددرزندگی۱۲۵
جدول ۴-۲-۴ نظر پاسخگویان درباره وجود دنیایی پر از عدل و داد با ظهور حضرت مهدی(عج)۱۲۶
جدول ۴-۲ –۵-نظر پاسخگویان درباره اعتقاد به وجود فرشتگان۱۲۷
جدول۴-۲-۶- توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعداعتقادی۱۲۸
جدول۴ -۲ -۷- نظر پاسخگویان درباره احساس معنویت عمیق در هنگام زیارت۱۲۹
جدول ۴ -۲ -۸- نظر پاسخگویان درباره عذاب وجدان پس از ارتکاب گناه۱۳۰
جدول۴ -۲ -۹-نظر پاسخگویان درباره ترس ازخداوند۱۳۱
جدول ۴ -۲ -۱۰-نظر پاسخگویان درباره احساس توبه براى جبران گناهان۱۳۲
جدول ۴-۲ -۱۱-نظر پاسخگویان درباره تقرب در هنگام عبادت۱۳۳
جدول۴-۲-۱۲- توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدتجربی دین۱۳۴
جدول ۴ -۲ -۱۳-نظر پاسخگویان درباره خرید وفروش مشروبات الکلی در جامعه۱۳۵
جدول ۴ -۲ -۱۴- نظر پاسخگویان درباره انجام هرکاری براساس میل پاسخگویان۱۳۶
جدول ۴ -۲ -۱۵-نظر پاسخگویان درباره ارضاء نیازهای نوجوانان۱۳۷
جدول ۴ -۲ -۱۶-نظر پاسخگویان درباره زندگی موفق بدون توجه به دستورات خدا۱۳۸
جدول ۴-۲ -۱۷- نظر پاسخگویان درباره زندگی در جامعه ای که ارزشهای اسلامی درآن حاکم است۱۳۹
جدول ۴ -۲ -۱۸- نظر پاسخگویان درباره امر به معروف ونهی ازمنکر۱۴۰
جدول۴-۲-۱۹-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدپیامدی دین۱۴۱
جدول ۴ -۲ -۲۰- نظر پاسخگویان درباره  تلاوت قرآن۱۴۲
جدول ۴ -۲ -۲۱-نظر پاسخگویان درباره خواندن نماز۱۴۳
جدول ۴ -۲ -۲۲-نظر پاسخگویان درباره گرفتن روزه در ماه رمضان۱۴۴
جدول ۴-۲ -۲۳- نظر پاسخگویان درباره ادای نماز جماعت در مسجد۱۴۵
جدول ۴-۲ -۲۴- نظر پاسخگویان درباره شرکت در مراسم اعیاد مذهبی وعزاداری ها۱۴۶
جدول ۴-۲ -۲۵- نظر پاسخگویان درباره شرکت در مراسم شب های احیا۱۴۷
جدول۴-۲-۲۶-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب بعدمناسکی دین۱۴۸
جدول۴-۲-۲۷- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس های دینداری۱۴۹
جدول۴-۲-۲۸- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس دینداری کل۱۵۰
جدول ۴ -۲ -۲۹- توزیع پاسخگویان بر حسب تقلب در امتحان۱۵۲
جدول ۴-۲ -۳۰- توزیع پاسخگویان بر حسب قرض گرفتن وپس ندادن پول یاهر چیز دیگر۱۵۳
جدول ۴ -۲ -۳۱- توزیع پاسخگویان بر حسب برداشتن چیزى از خانه بدون اجازه۱۵۳
جدول۴-۲-۳۲-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب سرقت وتقلب۱۵۵
جدول ۴-۲ -۳۳-توزیع پاسخگویان بر حسب مصرف سیگار و مواد قوى‏تر در کنار دوستان۱۵۶
جدول ۴-۲ -۳۴-توزیع پاسخگویان بر حسب شرکت در مجالسى که مواد مخدر و الکلى باشد۱۵۷
جدول ۴-۲ -۳۵- توزیع پاسخگویان بر حسب استفاده از مواد روان گردان یا نشاط آور۱۵۸
جدول۴-۲-۳۶-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی اخلاقی۱۵۹
جدول ۴-۲ -۳۷- توزیع پاسخگویان بر حسب حضور در پارتی های مختلط۱۶۰
جدول ۴ -۲ -۳۸- توزیع پاسخگویان بر حسب تماشای فیلم غیر مجاز۱۶۱
جدول ۴ -۲ -۳۹- توزیع پاسخگویان بر حسب ایجاد مزاحمت تلفنی برای دیگران۱۶۲
جدول ۴ -۲ -۴۰- توزیع پاسخگویان بر حسب رد وبدل کردن عکس وکلیپ های غیر اخلاقی۱۶۳
جدول ۴-۲ -۴۱- توزیع پاسخگویان بر حسب مزاحمت برای جنس مخالف۱۶۴
جدول ۴-۲ -۴۲- توزیع پاسخگویان بر حسب ترساندن مردم در اماکن عمومی۱۶۵
جدول ۴-۲-۴۳-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی فرهنگی۱۶۶
جدول ۴-۲ -۴۴ توزیع پاسخگویان بر حسب دعوا همراه با زد وخورد۱۶۷
جدول ۴-۲ -۴۵- توزیع پاسخگویان بر حسب  ایستادن در مقابل معلم ومسئولان مدرسه۱۶۸
جدول ۴ -۲ -۴۶- توزیع پاسخگویان بر حسب درگیری در مدرسه با دانش آموزان۱۶۹
جدول ۴-۲ -۴۷- توزیع پاسخگویان بر حسب آسیب رساندن به وسایل نقلیه دیگران۱۷۰
جدول ۴ -۲ -۴۸- توزیع پاسخگویان بر حسب نوشتن یا نقاشی برروی صندلی های کلاس۱۷۱
جدول ۴-۲ -۴۹- توزیع پاسخگویان برحسب‏ شکستن شیشه ودرب وپنجره۱۷۲
جدول۴-۲-۵۰-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب تخریب وپرخاشگری۱۷۳
جدول ۴-۲-۵۱ توزیع پاسخگویان برحسب دوستی با جنس مخالف۱۷۴
جدول ۴-۲-۵۲- توزیع پاسخگویان برحسب استفاده از آرایش و پوشش نامناسب برخلاف عرف و جامعه۱۷۵
جدول ۴ -۲ -۵۳- توزیع پاسخگویان بر حسب اخطار بخاطر پوشش وظاهر نامناسب۱۷۶
جدول ۴-۲-۵۴-توزیع درصدفراوانی پاسخگویان بر حسب کجروی جنسی۱۷۷
جدول ۴ -۲ -۵۵- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس های بزهکاری۱۷۹
جدول ۴ -۲ -۵۶- توزیع پاسخگویان بر حسب مقیاس بزهکاری کل۱۸۰
 برای تعیین رابطه بین جنس و بزهکاریT-TEST جدول ۴-۳-۱- آزمون۱۸۱
 برای تعیین رابطه بین نوع مدرسه و بزهکاریT-TEST جدول ۴-۳-۲- آزمون۱۸۲
جدول۴-۳-۳-ضریب همبستگی پیرسون بین میزان درآمد والدین با بزهکاری۱۸۳
جدول۴-۳-۴-ضریب همبستگی پیرسون بین تحصیلات  والدین با بزهکاری۱۸۴
جدول ۴-۳ -۵- بررسی رابطه بین میزان دینداری پاسخگویان با میزان بزهکاری آنان۱۸۶
جدول ۴ -۴ -۱-ضریب همبستگى گاماى ابعاد دینداری  بر حسب ابعاد انواع بزهکارى۱۸۸
جدول ۴ -۵ -۱- تحلیل رگرسیون چند متغیرى براى توضیح و پیش‏بینى میزان  بزهکارى۱۹۲

 
مقدمه
در طی سالیان متمادی که ازعمر بشر وجامعه انسانی می گذرد،دین تنها گزینه ای است که تقریباًتمام انسانها در اختیار داشته اند. دین در عرصه اجتماع  سالهای متمادی حضوری چشم گیر داشته ومذهب از ساختارهای اساسی جهت درک زندگی اجتماعی در جهان معاصراست. از این رو دین یک جامعه از منزلت بر جسته‏اى در ارزیابى و شناسایى پایه‏هاى حیات اجتماعى برخوردار است.
ارزش‏هاى دینى داراى ابعاد مختلفى است. برخى دانشمندان علوم اجتماعى دیندارى یا وابستگى به معنویت را داراى حداقل دو بعد اساسى «اعتقادات دینى و معنوى» و «حفظ و پای بندى به ارزش‏هاى دینى و معنوى موجود در جامعه» دانسته‏اند. که از طریق پاسخ به سؤالات عقیدتى و سؤالاتى که میزان پایبندى افراد جامعه را به دین نشان مى‏دهد، مکشوف خواهد شد.
دور کیم به عنوان جامعه شناس معتقد بود که دین در درون افراد، احساس الزامى اخلاق نسبت به مصالح و هنجارهاى اجتماعى را پدید مى‏آورد.
در صورتی که نقش دین در جامعه کمرنگ شود وباورهای دینی در جامعه تضعیف شوند، جامعه با مشکلات اجتماعى اساسى و بنیادى مواجه خواهد شد.
در این صورت افراد جامعه، هر روز از ارزش‏ها و هنجارهاى اخلاقى و اجتماعى دور گشته و دچار سر گردانى و آشفتگى روحى و روانى مى‏شوند و ممکن است از ارزش‏ها و هنجارهاى منحرف تبعیت کند.
تحقیق حاضر نیز به بررسی تأثیردینداری ومیزان بزهکاری نوجوانان مى‏پردازد که تمامى مجموعه و موضوعات در پنج فصل جاى داده شده است.
۱ – فصل اول که به بحث کلیات تحقیق اعم از بیان مسئله، اهداف تحقیق و اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق مى‏پردازد.
۲ – در فصل دوم که مبانی نظری می باشددر ابتدا به بیان اجمالى تحقیقاتى که در گذشته انجام شده و مرتبط با موضوع تحقیق حاضر مى‏باشد مى‏پردازد. سپس با توجه به محدودیت هاى زمانى و محتوایى موجود دیدگاه هاى مختلف نظریه پردازان در خصوص جامعه‏شناسى دین و نظریات آسیب‏شناسى که به نوعى مرتبط با موضوع تحقیق بوده‏اند. مورد بررسى قرار گرفته است. با تلفیق این دیدگاه ها و نظریات چار چوب نظرى تحقیق تبیین گردیده است. در نهایت فرضیه های تحقیق با توجه به چارچوب نظری استخراج ومدل نظری ترسیم شده است.
۳ – فصل سوم به تعریف مفاهیم و متغیرهاى تحقیق به صورت نظرى و عملیاتى پرداخته است و همچنین با توجه به سطح سنجش متغیرها، ذکر شده است که از چه روش ها و تکنیک‏هایى براى جمع آورى و تحلیل اطلاعات استفاده شده است.
۴- فصل چهارم به توصیف داده‏ها و تحلیل آمارى اطلاعات مرتبط با تحقیق پرداخته است و سعى شده فرضیات تحقیق مورد سنجش و ارزیابى قرار بگیرند.
۵ – فصل پنجم به بحث و نتیجه‏گیرى یافته‏هاى پژوهش مى‏پردازد.
فصل اول:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد