دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

سبک دلبستگی و دشواری در کنترل هیجانی نوجوانان

۲-۱-۱- مقدمه: ۲۱

۲-۱-۲- اساس زیستی نظریه دلبستگی: ۲۲

۲-۵- ارزیابی دلبستگی و انواع آن: ۳۰

۲-۷- ساختارهای مغزی و عملکردهای روانی: ۳۵

۲-۸- اختلال های دلبستگی : ۳۷

۲-۹- دلبستگی غیر ایمن و آسیب شناسی روانی : ۳۸

۲-۱۰- پژوهش‌های هارلو: ۳۹

۲-۱۱-دلبستگی در بزرگسالی: ۴۰

۲-۱۲- دلبستگی، تنظیم هیجانات و سلامت روانی کودک: ۴۱

۲-۱۳- هیجان: ۴۲

۲-۱۳-۱- تعریف هیجان: ۴۲

۲-۱۳-۲- اجزا و تاریخچه هیجان: ۴۴

۲-۱۳-۳- نظریه‌های هیجان: ۴۵

۲-۱۳-۴- وظایف هیجان‌ها: ۴۷

۲-۱۵- خلاصه فصل: ۵۷

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

۳-۱- جامعه آماری : ۶۵

۳-۱-۱- روش برآورد حجم نمونه : ۶۵

۳-۱-۲- روش نمونه گیری : ۶۵

۳-۲- ابزار پژوهش : ۶۶


۳-۲-۴- نمره گذاری : ۶۷

۳-۳- پایایی:۶۷

۳-۴- پرسشنامه کنترل هیجان گروس و جان. ۷۰

۳-۴-۱-روش نمره گذاری: ۷۰

۳-۵- پایایی: .۷۱

فصل چهارم: توصیف تحلیل داده ها

۴-۱- مقدمه: ۷۴

۴-۲- آمار توصیفی. ۷۴

فرضیه اول پژوهش: ۸۳

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱- مقدمه.۸۸

۵-۱ خلاصه یافته ها ۸۸

فرضیه اول :.۸۸

۲-۵ – بحث وتفسیر یافته ها : ۹۰

 

۵-۴- پیشنهادها ۹۴

۵-۴-۱- پیشنهادهای پژوهشی. ۹۴

منابع و مأخذ:. ۹۸

منابع فارسی­.  ۹۸

منابع انگلیسی: ۱۰۲

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

مطلب دیگر :


عنوان                                                                                                      صفحه

جدول (۱-۴) – توزیع فراوانی افراد نمونه بر اساس جنسیتومتغیرگروه.۷۴

جدول (۲-۴) – آماره های  توصیفی گروه نمونه به تفکیک گروه بهزیستی و عادل۷۵

جدول (۳-۴) – آماره های  توصیفی گروه نمونه به تفکیک۷۶

جدول (۴-۴) – نتایج آزمون شاپیرو ویلکز برای بررسی نرمال بودن بر اساس گروه عادی وبهزیستی۷۷

جدول (۵-۴) – نتایج آزمون شاپیرو ویلکز برای بررسی نرمال بودن بر اساس جنسیت۷۸

جدول (۶-۴) – نتایج آزمون لوین برای بررسی یکسان بودن واریانس متغیرها در بین گروه ها..۷۹

جدول ۷-۴: نتایج آزمون باکس برای بررسی یکسانی ماتریس کواریانس متغیرهای وابسته در بین گروه ها۷۹

جدول ۸-۴: نتایج آزمونهای چند متغیری در خصوص اثر عامل گروه، جنسیت و  تعامل آنها در ترکیب خطی متغیرهای وابسته۸۰

جدول ۹-۴: نتایج تحلیل واریانس در خصوص اثر عامل گروه در پنج متغیر وابسته۸۱

جدول ۱۰-۴: میانگینهای ساده دو گروه در پنج متغیر وابسته.۸۲

جدول ۱۱-۴: فراوانی و درصد سبکهای دلبتسگی در دو گروه.۸۴

جدول نظریات دلبستگی.۸۷

جدول پیشینه دلبستگی.۵۸

جدول نظریه های کنترل هیجانی۶۱

جدول پیشینه پژوهش کنترل هیجان۶۲

 

 

 

نمودارها

نمودار ۱-۴: مقایسه میانگین­های نوجوانان عادی و بهزیستی در سه خرده مقیاس دلبستگی۸۳

نمودار ۲-۴: مقایسه میانگین­های نوجوانان عادی و بهزیستی در سه خرده مقیاس دلبستگی۸۴

نمودار ۳-۴: درصد انواع سبکهای دلبستگی در هر یک از دو گروه۸۵

نمودار ۴-۴: مقایسه میانگین­های نوجوانان عادی و بهزیستی در دو خرده مقیاس کنترل هیجان۸۶

 

 

 

 

 

چکیده :

هدف پژوهش حاضر مقایسه سبک های دلبستگی و دشواری در کنترل هیجانی در دو گروه از نوجوانان ساکن مراکز بهزیستی و ساکن در خانواده بود. روش پژوهش حاضر عِلّی مقایسه ای – پس رویدادی بود. جامعه آماری دربرگیرنده نوجوانان ساکن مراکز بهزیستی شهر تهران و نوجوانان ساکن در خانواده منطقه ۱۱ و۱۲ شهر تهران در سال ۱۳۹۳  بود . نمونه آماری تحقیق دربرگیرنده ۸۷ نوجوان ساکن مراکز بهزیستی ، و ۱۰۱ نوجوان ساکن در خانواده بود. که به شیوه تصادفی  انتخاب شدند. گروه های نمونه با تکمیل  پرسشنامه سنجش دلبستگی کولینز و رید و پرسشنامه کنترل هیجانی گراس وجان مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده های آماری از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد.  نتایج نشان داد که میان سبک های دلبستگی نوجوانان ساکن مراکز بهزیستی و نوجوانان ساکن در خانواده تفاوت معنی داری وجود دارد و بین میانگین دو گروه در تمام خرده مقیاسهای دلبستگی تفاوت معناداری وجود دارد (۰.۰۵>p). به بیان دقیقتر در متغیر نزدیک بودن و وابستگی میانگین نمره های نوجوانان ساکن در خانواد و در متغیر اضطراب میانگین نوجوانان ساکن در مراکز بهزیستی به طور معنادار بیشتر از گروه دیگر بود. همچنین نتایج که بین دشواری در کنترل هیجانات نیز در دو گروه تفاوت معناداری وجوددارد، در متغیر ارزیابی مجدد میانگین گروه نوجوانان ساکن در خانواده بیشتر از گروه بهزیستی و در متغیر سرکوبی میانگین گروه بهزیستی بزرگتر از گروه نوجوانان ساکن در خانواده است. (۰.۰۵>p)

 

کلید واژه ها: سبک های دلبستگی ، کنترل هیجانی، نوجوانان .

 

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

۱-۱-       مقدمه :

در بین تمامی نهادها ، سازمان ها و موسسات اجتماعی ، خانواده مهم ترین ، ارزشمند ترن و اثربخش ترین،  تاثیرها را داراست . خانواده طبیعی ترین واحد تولید مثل و فراگیرترین واحد اجتماعی به شمار می آید .زیرا همه اعضای جامعه را در بر می گیرد . خانواده دارای اهمیت تربیتی و اجتماعی است . افراد از سوی خانواده گام به عرصه هستی می نهند.  جامعه از تشکل افراد  هستی، قوام می یابد و از آن رو که نهاد خانواده مولد نیروی انسانی و معبرِسایر نهادهای اجتماعی است از ارکان عمده و نهاد های اصلی هر جامعه به شمار می رود (نوابی نژاد، ۱۳۸۱).

خانوده کانون اصلی هنجار ها ، سنت ها و ارزش های اجتماعی و نیز شالوده استمرار پیوندهای اجتماعی و روابط خویشاوندی و کانونی در جهت بروز و ظهور عواطف انسانی و مکانی برای پروش اجتماعی کودک است.خانواده نظامی است که عملکرد آن از طریق الگوی مراوده ای صورت می گیرد . همین الگو های مراوده ای ، تارهای نامرئی توقعات مکملی را تشکیل می دهد که نظم دهنده بسیاری از اوضاع و شرایط خانواده است  (مینوچین[۱] ، ۱۹۷۴).

ستوده[۲](۱۹۹۹) ، کاپلان[۳] ، کیران[۴] و همکاران(۲۰۰۷) و شاملو[۵](۱۹۹۹) معتقدند فقدان خانواده سالم سبب می شود کودکان خانواده از بسیاری از تجارب مفید و یادگیری های سالم محروم شده و وجود نشانه های متعدد روانی در این خانواده ها می تواند تغییراتی را در رفتار کودکان ایجاد نموده و موجب بروز مشکلاتی از قبیل افسردگی ، اختلال روانی ، مشکلات هیجانی ، بزهکاری و رفتار های ضد اجتماعی فراهم نماید لذا بالا بودن میزان افسردگی در نمونه های تحت سرپرستی بهزیستی با یافته های محققین ذکر شده هماهنگ می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد