دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

ارزیابی مدیریت کلاسی از منظر توجه به مهارت اجتماعی

۲-۵- عوامل مؤثر بر مدیریت کلاس .۱۵

۱- ویژگیهای شخصیتی معلم .۱۵

  • روش های تدریس .۱۶
  • فنون تدریس۱۶
  • تدبیر منفی .۱۷
  • کم و زیاد کردن تن صدا .۱۷
  • حرکتهای معلم .۱۷
  • تأکید روی بعضی از مفاهیم و کلمات .۱۷
  • اشارات معلم .۱۷
  • مکثهای به موقع و هدفمند .۱۷
  • تشویق و تمجید دانش آموزان .۱۷
  • نگاه های معنی دار ۱۸
  • ضربه زدن به میز و صندلی ۱۸
  • تدوین قوانین و مقررات کلاس ۱۸

۲-۶- محیط کلاس درس ۱۸

۲-۷- مؤلفه های مدیریت کلاس داری .۱۹

۲-۸- معلم به عنوان مدیر کلاس درس ۲۴

۲-۹- سنجش و آموزش مهارتهای اجتماعی .۳۱

۲-۱۰- تعاریف مهارتهای اجتماعی ۳۳

۲-۱۱- اهمیت مهارتهای اجتماعی ۳۳

۲-۱۲- نمونه هایی از مهارتهای اجتماعی ۳۴

۲-۱۳- سنجش مهارتهای اجتماعی ۳۶

۲-۱۴- الگوی نارسایی مهارتهای اجتماعی ۳۶

۲-۱۵- سنجش با مشاهده ۳۸

۲-۱۶- گروه سنجی ۳۸

۲-۱۷- رتبه بندی ها ۳۹

۲-۱۸- درجه بندی ها ۴۰


۲-۱۹- مصاحبه های رفتاری۴۰

۲-۲۰- ایفای نقش رفتاری ۴۰

۲-۲۱- آموزش مهارتهای اجتماعی .۴۱

۲-۲۲-کسب مهارتهای اجتماعی ۴۵

۲-۲۳- پرورش تواناییهای شناختی دانش آموزان ۴۷

۲-۲۴- خود رهبری۴۷

۲-۲۵- ایجاد زمینه برای رشد راهبردهای خود رهبری.۴۷

۲-۲۶- پرورش و تقویت ویزگیهای مثبت اخلاقی ۴۹

۲-۲۷- پرورش روحیه حق محوری .۴۹

۲-۲۸- خود مدیریتی .۵۰

۲-۲۹- خود مدیریتی رفتاری .۵۱

۲-۳۰- ادارک از خود ۵۲

۲-۳۱- احترام به خود ۵۳

۲-۳۲- احترام به خود ناشی از سازمان ۵۳

۲-۳۳- خودکامیابی .۵۵

۲-۳۴- الگوی معرفت پذیری اجتماعی از خود مدیریتی ۵۵

۲-۳۵- تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سبک هویت و ابراز وجود دانش آموزان .۵۵

۲-۳۶- اثرات یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی .۵۷

۲-۳۷- توانایی در مدیریت ۵۸

۲-۳۸- اثرات مدیریت مشارکتی .۶۰

۲-۳۹- آثار و مزایای مشارکت و مدیریت مشارکتی ۶۳

۲-۴۰- پیشینه­ی تحقیق.۶۴

۲-۴۰-۱- پیشینه­ی داخلی .۶۴

۲-۴۰-۲-پیشینه­ی خارجی .۶۸

۲-۴۱- جمع بندی ۷۳

۲-۴۲- مدل نظری پژوهش .۷۴

۲-۴۳- بررسی محیط پژوهش ۷۷

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

۳-۱- مقدمه ۸۴

۳-۲- روش تحقیق.۸۴

۳-۲-۱- نوع روش تحقیق.۸۵

۳-۳- جامعه آماری ۸۵

۳-۴- نمونه رو روش نمونه گیری۸۶

۳-۵- روش گردآوری داده ­های تحقیق.۸۶

۳-۶- روش تجزیه و تحلیل داده ­های تحقیق۸۹

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ­های تحقیق

۴-۱- مقدمه ۹۰

۴-۲- اطلاعات جمعیت شناختی تحقیق.۹۱

مطلب دیگر :


۴-۳- بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده زا ازمون گولموگروف اسمیرنوف۹۴

۴-۴- بررسی سؤالات تحقیق۹۵

۴-۵- مقایسه میانگین رتبه مؤلفه ها با بهره گرفتن از آزمون فریدمن ۱۱۴

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه .۱۱۵

۵-۲- بررسی سؤالات تحقیق۱۱۵

۵-۳- نتیجه گیری۱۲۳

۵-۴- پیشنهادات۱۱۵

۵-۴-۱- پیشنهادات کاربردی ۱۱۵

۵-۴-۲- پیشنهادت پژوهشی .۱۲۶

۵-۶- محدودیتهای تحقیق۱۲۷

منابع و مأخذ ۱۲۸

منابع فارسی .۱۲۸

منابع لاتین.۱۳۵

پرسشنامه.۱۴۵

چکیده انگلیسی .۱۴۹

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                       صفحه

جدول ۱-۱- ارتباط مؤلفه­ های تحقیق (سؤالات تحقیقاتی ) و سؤالات پرسشنامه.۱۲

جدول ۲-۱- عوامل تعیین کننده احترام به خود ناشی از سازمان و نتایج آن۵۳

جدول ۳- ۱- جامعه آماری.۸۶

جدول ۳-۲- روش نمره دهی به مقیاس لیکرت در پرسشنامه­ی تحقیق.۸۷

جدول ۳-۲- بررسی روایی پرسشنامه با تحلیل عاملی.۸۸

جدول۳-۳- نتایج آزمون آلفای کرونباخ.۸۹

جدول ۴-۱- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنسیت۹۱

جدول ۴-۲- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سطح تحصیلات۹۲

جدول ۴-۳- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سابقه تدریس۹۳

جدول شماره ۴-۴- نتایج آزمون نرمال بودن داده های تحقیق.۹۴

جدول ۴-۵- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارتهای کلامی در فرایند مدیریت کلاسی.۹۵

جدول ۴-۶-  دیدگاه معلمان در مورد مهارتهای کلامی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۹۶

جدول ۴-۷-  دیدگاه معلمان در مورد مهارتهای کلامی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۹۶

جدول ۴-۸- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارت برقراری ارتباط در فرایند مدیریت .۹۷

جدول ۴-۹- دیدگاه معلمان در مورد مهارت برقراری ارتباط  در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات۹۸

جدول ۴-۱۰- دیدگاه معلمان در مورد مهارت برقراری ارتباط در مدیریت کلاسی با احتساب سابقه۹۸

جدول ۴-۱۱- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارتهای احساسی در فرایند مدیریت کلاسی.۱۰۰

جدول ۴-۱۲- دیدگاه معلمان درمورد مهارتهای کلامی درمدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات.۱۰۱

جدول ۴-۱۳- دیدگاه معلمان در مورد مهارتهای کلامی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه.۱۰۱

جدول ۴-۱۴- نتایج توصیفی توجه به مهارت خود مدیریتی در فرایند مدیریت کلاسی.۱۰۲

جدول ۴-۱۵-دیدگاه معلمان در مورد خودمدیریتی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۱۰۳

جدول ۴-۱۶- دیدگاه معلمان مهارت خودمدیریتی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۱۰۳

جدول ۴-۱۷- مربوط به میزانتوجه به مهارتهای تحصیلی در فرایند مدیریت کلاسی۱۰۴

جدول ۴-۱۸-دیدگاه معلمان در مورد مهارت تحصیلی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۱۰۵

جدول ۴-۱۹- دیدگاه معلمان مهارتهای تحصیلی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه.۱۰۵

جدول ۴-۲۰- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارت ابراز وجود در فرایند مدیریت کلاسی۱۰۶

جدول ۴-۲۱- دیدگاه معلمان مهارت ابراز وجود در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۱۰۷

جدول ۴-۲۲- دیدگاه معلمان در مورد مهارت ابراز وجود در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۱۰۷

جدول ۴-۲۳- نتایج توصیفی میزانتوجه به مهارت اطاعت ورزی در فرایند مدیریت کلاسی۱۰۸

جدول ۴-۲۴-دیدگاه معلمان در مورد مهارت اطاعت ورزی در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات.۱۰۹

جدول ۴-۲۵-دیدگاه معلمان مهارت اطاعت ورزی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۱۰۹

جدول ۴-۲۶- نتایج توصیفی میزانتوجه به مهارت مسئولیت پذیری در فرایند مدیریت کلاسی.۱۱۰

جدول ۴-۲۷-  دیدگاه معلمان مهارت مسئولیت پذیری در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات.۱۱۱

جدول ۴-۲۸- دیدگاه معلمان در مورد مهارت مسئولیت پذیری در مدیریت کلاسی با احتساب سابقه۱۱۱

جدول ۴-۲۹- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارت جرأت ورزی در فرایند مدیریت کلاسی.۱۱۲

جدول ۴-۳۰- دیدگاه معلمان در مورد مهارت جرأت ورزی در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات.۱۱۳

جدول ۴-۳۱- دیدگاه معلمان در مورد مهارت جرأت ورزی در مدیریت کلاسی با احتساب سابقه۱۱۳

جدول۴-۳۲- دیدگاه معلمان درتوجه به مهارتهای اجتماعی در مدیریت کلاسی با احتساب جنسیت.۱۴

جدول شماره ۴-۳۳- نتایج آزمون مقایسه میانگین رتبه­ی مؤلفه­ها با استفاده آزمون فریدمن۱۱۵

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                       صفحه

نمودار ۲-۱- مؤلفه های مهارت اجتماعی مورد توجه در مدیریت کلاسی.۷۶

نمودار ۴-۱- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنسیت.۹۱

نمودار ۴-۲- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سطح تحصیلات۹۲

نمودار ۴-۳- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سابقه تدریس.۹۳

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد