۲-۵- عوامل مؤثر بر مدیریت کلاس .۱۵
۱- ویژگیهای شخصیتی معلم .۱۵
۲-۶- محیط کلاس درس ۱۸
۲-۷- مؤلفه های مدیریت کلاس داری .۱۹
۲-۸- معلم به عنوان مدیر کلاس درس ۲۴
۲-۹- سنجش و آموزش مهارتهای اجتماعی .۳۱
۲-۱۰- تعاریف مهارتهای اجتماعی ۳۳
۲-۱۱- اهمیت مهارتهای اجتماعی ۳۳
۲-۱۲- نمونه هایی از مهارتهای اجتماعی ۳۴
۲-۱۳- سنجش مهارتهای اجتماعی ۳۶
۲-۱۴- الگوی نارسایی مهارتهای اجتماعی ۳۶
۲-۱۵- سنجش با مشاهده ۳۸
۲-۱۶- گروه سنجی ۳۸
۲-۱۷- رتبه بندی ها ۳۹
۲-۱۸- درجه بندی ها ۴۰
۲-۱۹- مصاحبه های رفتاری۴۰
۲-۲۰- ایفای نقش رفتاری ۴۰
۲-۲۱- آموزش مهارتهای اجتماعی .۴۱
۲-۲۲-کسب مهارتهای اجتماعی ۴۵
۲-۲۳- پرورش تواناییهای شناختی دانش آموزان ۴۷
۲-۲۴- خود رهبری۴۷
۲-۲۵- ایجاد زمینه برای رشد راهبردهای خود رهبری.۴۷
۲-۲۶- پرورش و تقویت ویزگیهای مثبت اخلاقی ۴۹
۲-۲۷- پرورش روحیه حق محوری .۴۹
۲-۲۸- خود مدیریتی .۵۰
۲-۲۹- خود مدیریتی رفتاری .۵۱
۲-۳۰- ادارک از خود ۵۲
۲-۳۱- احترام به خود ۵۳
۲-۳۲- احترام به خود ناشی از سازمان ۵۳
۲-۳۳- خودکامیابی .۵۵
۲-۳۴- الگوی معرفت پذیری اجتماعی از خود مدیریتی ۵۵
۲-۳۵- تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سبک هویت و ابراز وجود دانش آموزان .۵۵
۲-۳۶- اثرات یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی .۵۷
۲-۳۷- توانایی در مدیریت ۵۸
۲-۳۸- اثرات مدیریت مشارکتی .۶۰
۲-۳۹- آثار و مزایای مشارکت و مدیریت مشارکتی ۶۳
۲-۴۰- پیشینهی تحقیق.۶۴
۲-۴۰-۱- پیشینهی داخلی .۶۴
۲-۴۰-۲-پیشینهی خارجی .۶۸
۲-۴۱- جمع بندی ۷۳
۲-۴۲- مدل نظری پژوهش .۷۴
۲-۴۳- بررسی محیط پژوهش ۷۷
فصل سوم : روش شناسی تحقیق
۳-۱- مقدمه ۸۴
۳-۲- روش تحقیق.۸۴
۳-۲-۱- نوع روش تحقیق.۸۵
۳-۳- جامعه آماری ۸۵
۳-۴- نمونه رو روش نمونه گیری۸۶
۳-۵- روش گردآوری داده های تحقیق.۸۶
۳-۶- روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق۸۹
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
۴-۱- مقدمه ۹۰
۴-۲- اطلاعات جمعیت شناختی تحقیق.۹۱
مطلب دیگر :
۴-۳- بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده زا ازمون گولموگروف اسمیرنوف۹۴
۴-۴- بررسی سؤالات تحقیق۹۵
۴-۵- مقایسه میانگین رتبه مؤلفه ها با بهره گرفتن از آزمون فریدمن ۱۱۴
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه .۱۱۵
۵-۲- بررسی سؤالات تحقیق۱۱۵
۵-۳- نتیجه گیری۱۲۳
۵-۴- پیشنهادات۱۱۵
۵-۴-۱- پیشنهادات کاربردی ۱۱۵
۵-۴-۲- پیشنهادت پژوهشی .۱۲۶
۵-۶- محدودیتهای تحقیق۱۲۷
منابع و مأخذ ۱۲۸
منابع فارسی .۱۲۸
منابع لاتین.۱۳۵
پرسشنامه.۱۴۵
چکیده انگلیسی .۱۴۹
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۱-۱- ارتباط مؤلفه های تحقیق (سؤالات تحقیقاتی ) و سؤالات پرسشنامه.۱۲
جدول ۲-۱- عوامل تعیین کننده احترام به خود ناشی از سازمان و نتایج آن۵۳
جدول ۳- ۱- جامعه آماری.۸۶
جدول ۳-۲- روش نمره دهی به مقیاس لیکرت در پرسشنامهی تحقیق.۸۷
جدول ۳-۲- بررسی روایی پرسشنامه با تحلیل عاملی.۸۸
جدول۳-۳- نتایج آزمون آلفای کرونباخ.۸۹
جدول ۴-۱- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنسیت۹۱
جدول ۴-۲- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سطح تحصیلات۹۲
جدول ۴-۳- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سابقه تدریس۹۳
جدول شماره ۴-۴- نتایج آزمون نرمال بودن داده های تحقیق.۹۴
جدول ۴-۵- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارتهای کلامی در فرایند مدیریت کلاسی.۹۵
جدول ۴-۶- دیدگاه معلمان در مورد مهارتهای کلامی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۹۶
جدول ۴-۷- دیدگاه معلمان در مورد مهارتهای کلامی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۹۶
جدول ۴-۸- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارت برقراری ارتباط در فرایند مدیریت .۹۷
جدول ۴-۹- دیدگاه معلمان در مورد مهارت برقراری ارتباط در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات۹۸
جدول ۴-۱۰- دیدگاه معلمان در مورد مهارت برقراری ارتباط در مدیریت کلاسی با احتساب سابقه۹۸
جدول ۴-۱۱- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارتهای احساسی در فرایند مدیریت کلاسی.۱۰۰
جدول ۴-۱۲- دیدگاه معلمان درمورد مهارتهای کلامی درمدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات.۱۰۱
جدول ۴-۱۳- دیدگاه معلمان در مورد مهارتهای کلامی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه.۱۰۱
جدول ۴-۱۴- نتایج توصیفی توجه به مهارت خود مدیریتی در فرایند مدیریت کلاسی.۱۰۲
جدول ۴-۱۵-دیدگاه معلمان در مورد خودمدیریتی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۱۰۳
جدول ۴-۱۶- دیدگاه معلمان مهارت خودمدیریتی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۱۰۳
جدول ۴-۱۷- مربوط به میزانتوجه به مهارتهای تحصیلی در فرایند مدیریت کلاسی۱۰۴
جدول ۴-۱۸-دیدگاه معلمان در مورد مهارت تحصیلی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۱۰۵
جدول ۴-۱۹- دیدگاه معلمان مهارتهای تحصیلی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه.۱۰۵
جدول ۴-۲۰- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارت ابراز وجود در فرایند مدیریت کلاسی۱۰۶
جدول ۴-۲۱- دیدگاه معلمان مهارت ابراز وجود در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن تحصیلات۱۰۷
جدول ۴-۲۲- دیدگاه معلمان در مورد مهارت ابراز وجود در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۱۰۷
جدول ۴-۲۳- نتایج توصیفی میزانتوجه به مهارت اطاعت ورزی در فرایند مدیریت کلاسی۱۰۸
جدول ۴-۲۴-دیدگاه معلمان در مورد مهارت اطاعت ورزی در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات.۱۰۹
جدول ۴-۲۵-دیدگاه معلمان مهارت اطاعت ورزی در مدیریت کلاسی با در نظر گرفتن سابقه۱۰۹
جدول ۴-۲۶- نتایج توصیفی میزانتوجه به مهارت مسئولیت پذیری در فرایند مدیریت کلاسی.۱۱۰
جدول ۴-۲۷- دیدگاه معلمان مهارت مسئولیت پذیری در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات.۱۱۱
جدول ۴-۲۸- دیدگاه معلمان در مورد مهارت مسئولیت پذیری در مدیریت کلاسی با احتساب سابقه۱۱۱
جدول ۴-۲۹- نتایج توصیفی مربوط به میزانتوجه به مهارت جرأت ورزی در فرایند مدیریت کلاسی.۱۱۲
جدول ۴-۳۰- دیدگاه معلمان در مورد مهارت جرأت ورزی در مدیریت کلاسی با احتساب تحصیلات.۱۱۳
جدول ۴-۳۱- دیدگاه معلمان در مورد مهارت جرأت ورزی در مدیریت کلاسی با احتساب سابقه۱۱۳
جدول۴-۳۲- دیدگاه معلمان درتوجه به مهارتهای اجتماعی در مدیریت کلاسی با احتساب جنسیت.۱۴
جدول شماره ۴-۳۳- نتایج آزمون مقایسه میانگین رتبهی مؤلفهها با استفاده آزمون فریدمن۱۱۵
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ۲-۱- مؤلفه های مهارت اجتماعی مورد توجه در مدیریت کلاسی.۷۶
نمودار ۴-۱- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنسیت.۹۱
نمودار ۴-۲- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سطح تحصیلات۹۲
نمودار ۴-۳- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سابقه تدریس.۹۳