دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

الگوی ارتباطی قرآن مجید و دلالت‌های تربیتی آن

۲-۱-۱-۵-ارتباط خدا با انسان و انسان با خدا در دین اسلام . ۱۷

۲-۱-۲-ارتباط با طبیعت ۱۹

۲-۱-۲-۱-ارتباط با طبیعت در ادیان دیگر ۱۹

۲-۱-۲-۲-آثار تاثیر اومانیسم بر روابط بین انسان با طبیعت. ۲۰

۲-۱-۲-۳-ارتباط انسان با طبیعت در دین اسلام ۲۱

۲-۱-۳-ارتباط انسان با دیگران . ۲۲

۲-۱-۳-۱-بررسی آراء اندیشمندان و مکاتب و نهضت های مختلف در خصوص ارتباط با دیگران   ۲۳

۲-۱-۳-۲-دیدگاه اسلام در مورد ارتباط انسان با دیگران ۳۰

۲-۱-۴-ارتباط انسان با خود . ۳۲

۲-۱-۴-۱-دیدگاه اندیشمندان و مکاتب در مورد ارتباط انسان با خود . ۳۲

۲-۱-۴-۲-دیدگاه دانشمندان اسلامی در مورد از خود بیگانگی. ۳۴

۲-۱-۴-۳-دیدگاه قرآن در مورد روابط انسان با خود ۳۵

۲-۲-چکیده پژوهش‌های انجام یافته . ۳۷

۲-۲-۱-پژوهش‌های انجام یافته در داخل از کشور ۳۷

۲-۲-۲-پژوهش‌های انجام یافته در خارج از کشور ۴۲

۲-۲-۳-خلاصه و جمع‌بندی ۴۴

فصل سوم: بررسی ارتباط خدا با انسان از منظر قرآن کریم و دلالتهای تربیتی آن و بررسی ارتباط انسان با خدا از منظر قرآن کریم و دلالت‌های تربیتی آن

۳-۱-ارتباط خداوند با انسان . ۴۸

۳-۱-۱-مبانی . ۴۸

۳-۱-۱-۱-مبناء آفرینندگی . ۴۸

۳-۱-۱-۲-مبنا مالکیت ۵۰

۳-۱-۱-۳-مبنا ربوبیت ۵۱

۳-۱-۱-۴-مبنا رحمانیت و رحمیت ۵۳

۳-۱-۱-۵-مبنا امتحان کنندگی. ۵۴

۳-۱-۱-۶-مبنا هدایت‌گری ۵۷

۳-۱-۱-۷-دادگری. ۵۹

۳-۱-۲-نگاه ترکیبی ۶۳

۳-۱-۳-دلالت‌های تربیتی ۶۴

۳-۱-۳-۱-اصل رأفت و مهربانی مربی. ۶۵


۳-۱-۳-۱-۱- روش خیرخواهی ۶۶

۳-۱-۴-۲-اصل امتحان (ابتلاء). ۶۷

۳-۱-۳-۲-۱-روش فراهم سازی شرایط مواجهه با امتحان . ۶۸

۳-۱-۳-۳-اصل هدایت‌گری مربی ۶۹

۳-۱-۳-۳-۱-روش اصلاح مربی . ۷۰

۳-۱-۳-۳-۲-روش ارائه الگو ۷۱

۳-۱-۳-۴-اصل تناسب تکلیف با وسع ۷۲

۳-۱-۳-۴-۱-روش عرضه تکالیف در سطح بالا ۷۳

۳-۱-۳-۵-اصل عدم تبعیض ۷۴

۳-۱-۳-۵-۱-روش برتری بر اساس ملاک . ۷۵

۳-۱-۳-۶-اصل عدالت در مجازات ۷۶

۳-۱-۳-۶-۱-روش مجازات به قدر خطا. ۷۸

۳-۲-ارتباط انسان با خداوند از منظر قرآن مجید و دلالت‌های تربیتی آن . ۷۹

۳-۲-۱-مبانی . ۷۹

۳-۲-۱-۱-مبنا گرایش فطری انسان نسبت به خداوند . ۷۹

۳-۲-۱-۲-مبنا مملوکیت انسان . ۸۲

۳-۲-۲-دلالت‌های تربیتی ۸۴

۳-۲-۲-۱-اصل احیاء و شکوفایی فطرت ۸۴

۳-۲-۲-۱-۱-روش بهره‌وری از عقل و اندیشه . ۸۵

۳-۲-۲-۱-۲-روش بهره‌مندی از تعالیم انبیاء الهی ۸۶

۳-۲-۲-۲-اصل تن سپردن به مالکیت خدا . ۸۸

۳-۲-۲-۲-۱-روش عبادت ۹۰

۳-۲-۲-۲-۲- روش رویگردانی از عبودیت غیر خدا. ۹۱

۳-۳-باهم‌نگری(بررسی ارتباط خداوند با انسان از منظر قرآن مجید و دلالت‌های تربیتی آن) ۹۴

۳-۴-با هم‌نگری(بررسی ارتباط انسان با خداوند از منظر قرآن مجید و دلالت‌های تربیتی آن). ۹۶

فصل چهارم: بررسی ارتباط انسان با خود از منظر قرآن کریم و دلالتهای تربیتی آن

۴-۱-مبانی ۱۰۰

۴-۱-۱-مبناء توانایی جهت خودشناسی و خودسازی. ۱۰۰

۴-۱-۲-مبناء بازگشت نتایج اعمال به خود ۱۰۲

۴-۱-۳-مبناء خروج از اعتدال، ظلم به خود . ۱۰۴

۴-۲-دلالت‌های تربیتی . ۱۰۷

۴-۲-۱-اصل خودشناسی. ۱۰۷

۴-۲-۱-۱-روش شناخت فطری. ۱۰۸

۴-۲-۱-۲-روش شناخت عقلی ۱۰۸

۴-۲-۱-۳-روش شناخت وحیانی. ۱۰۹

۴-۲-۲-اصل خودسازی ۱۰۹

۴-۲-۲-۱-روش تفکر ۱۱۰

۴-۲-۲-۲-روش مراقبه ۱۱۱

مطلب دیگر :


۴-۲-۳-اصل عاقبت اندیشی راجع به نتایج اعمال . ۱۱۱

۴-۲-۳-۱-روش اعطای بینش ۱۱۲

۴-۲-۴-۱-اصل اعتدال و احقاق حق. ۱۱۴

۴-۲-۴-۱-۱-روش کسب بصیرت و معرفت ۱۱۵

۴-۳-باهم‌نگری ۱۱۶

فصل پنجم: نحوه ارتباط پیامبران خدا با انسان از منظر قرآن کریم و دلالت‌های تربیتی آن

۵-۱-مبانی ۱۱۹

۵-۱-۱-مبنا رأفت و مهربانی . ۱۱۹

۵-۱-۲-مبنا هدایتگری . ۱۲۱

۵-۱-۳- مبنا تواضع پیامبران. ۱۲۲

۵-۱-۴- مبنا صبر و پایداری ۱۲۴

۵-۱-۵- مبنا هم زبانی ۱۲۶

۵-۲- دلالت های تربیتی ۱۲۷

۵-۲-۱- اصل رأفت و مهربانی مربی. ۱۲۷

۵-۲-۲- اصل هدایت گری مربی. ۱۲۷

۵-۲-۳- اصل تواضع مربی ۱۲۷

۵-۲-۳-۱- روش ابراز تواضع در مسیر و سلوک اجتماعی ۱۲۹

۵-۲-۴- اصل صبر و استقامت مربی ۱۳۰

۵-۲-۴-۱- روش تغافل ۱۳۱

۵-۲-۵- اصل رعایت فهم مخاطب. ۱۳۳

۵-۲-۵-۱- روش شناخت استعدادها و توانایی های متربی. ۱۳۴

۵-۲-۵-۲- روش ارائه بر اساس ترتیب و تسلسل منطقی ۱۳۴

۵-۳- با هم نگری. ۱۳۶

فصل ششم: بررسی ارتباط انسان با دیگران از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن

۶-۱- مبانی ۱۴۰

۶-۱-۱- مبناء هویت جمعی. ۱۴۰

۶-۲- دلالت های تربیتی ۱۴۲

۶-۲-۱- اصل سنت گزینی و سنت زدایی ۱۴۲

۶-۲-۱-۱- روش سنجش سنتها بر اساس معیار اسلام. ۱۴۵

۶-۲-۲- اصل حفظ و ارتقای فردیت ۱۴۶

۶-۲-۲-۱- روش زمینه سازی برای تاسی به مصداق های حفظ و ارتقای فردیت در تاریخ          ۱۴۸

۶-۲-۲-۲- روش ارائه بینش نسبت به ارزش های وجودی فردی آدمی. ۱۵۰

۶-۲-۳- اصل غلبه بر خودمحوری ۱۵۱

۶-۲-۳-۱- اصل غلبه بر خودمحوری. ۱۵۴

۶-۲-۳-۲- گفتگو با دیگران ۱۵۵

۶-۳- با هم نگری. ۱۵۶

فصل هفتم: بررسی ارتباط انسان با طبیعت از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن

۷-۱- مبانی ۱۶۰

۷-۱-۱- مبنا طبیعت نشانه ای برای تفکر انسان ۱۶۰

۷-۱-۲- مبنا طبیعت مسخر انسان ۱۶۱

۷-۲- دلالت های تربیتی . ۱۶۲

۷-۲-۱- اصل تفکر در آیات الهی ۱۶۳

۷-۲-۱-۱- روش تفکر و توجه به آیات الهی ۱۶۴

۷-۲-۲- اصل بهره وری صحیح. ۱۶۵

۷-۲-۲-۲-۱- روش ارتقای سطح بینش. ۱۶۶

۷-۳- با هم نگری. ۱۶۸

فصل هشتم: نتیجه گیری

۸-۱- نتیجه گیری. ۱۷۱

۸-۱-۱- ارتباط خدا با انسان از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن چه می باشد؟ ۱۷۱

۸-۱-۲- ارتباط انسان با خدا از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن چه می باشد؟ ۱۷۳

۸-۱-۳- ارتباط انسان با خود از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن چه می باشد؟ ۱۷۵

۸-۱-۴- ارتباط پیامبران خدا با انسان از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن چه می‌باشد؟        ۱۷۶

۸-۱-۵- ارتباط انسان با دیگران از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن چه می باشد؟ ۱۷۸

۸-۱-۶- ارتباط انسان با طبیعت از منظر قرآن کریم و دلالت های تربیتی آن چه می باشد؟ ۱۷۹

۸-۲- پیشنهاد کاربردی ۱۸۰

۸-۳- پیشنهاد پژوهشی. ۱۸۰

۸-۴- محدودیت ها. ۱۸۱

منابع فارسی ۱۸۲

منابع لاتین ۱۹۲

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                        صفحه

 

جدول ۱-پژوهش‌های انجام یافته در داخل کشور. ۴۵

جدول ۲-پژوهش های انجام یافته در خارج از کشور ۴۶

جدول ۳-مبانی اصول و روش های مربوط به هدف ارتباط خداوند با انسان و دلالت‌های تربیتی آن           ۹۸

جدول ۴-مبانی اصول و روش های مربوط به هدف ارتباط انسان با خداوند و دلالت‌های تربیتی‌آن            ۹۸

جدول ۵-مبانی اصول و روش های مربوط به هدف ارتباط انسان با خود ودلالت‌های تربیتی‌آن. ۱۱۷

جدول ۶-مبانی اصول و روش های مربوط به هدف ارتباط پیامبران با انسان ودلالت‌های تربیتی‌آن ۱۳۸

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد