دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر محیط یادگیری تلفیقی

فصل اول: کلیات پژوهش(۱-۱) مقدمه .۳(۱-۲) بیان مسأله .۴(۱-۳) اهمیت و ضرورت انجام پژوهش .۸(۱-۴) اهداف پژوهش .۹(۱-۴-۱) هدف کلی۹(۱-۴-۲) اهداف فرعی۱۰(۱-۵) فرضیات پژوهش۱۰(۱-۶) تعاریف متغیرها۱۰(۱-۶-۱) تعاریف نظری۱۰(۱-۶-۲) تعاریف عملیاتی۱۱                                                                               فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش(۲-۱) مقدمه .۱۴(۲-۲) مبانی نظری۱۴(۲-۲-۱) تدریس: (مفاهیم و تعاریف)۱۴(۲-۲-۲) انواع الگوهای تدریس .۱۵(۲-۲-۳) رویکردهای نو در تدریس – یادگیری .۱۶(۲-۲-۴) لزوم به کارگیری روش‌های نوین تدریس در آموزش۱۶(۲-۲-۵) یادگیری از طریق همیاری۱۷(۲-۲-۶) موقعیت و محیط یادگیری .۱۷(۲-۲-۷)

 تاریخچه توجه به محیط یادگیری۱۸(۲-۲-۸) آموزش تلفیقی در محیط‌های یادگیری .۱۹(۲-۲-۹) کاربرد محیط‌های تعاملی – تجربی در آموزش۲۰(۲-۲-۱۰) سواد سلامت .۲۱(۲-۲-۱۱) مؤلفه‌های سواد سلامت .۲۲(۲-۲-۱۲) تاریخچه توجه به آموزش سلامت در آموزش و پرورش ایران و جهان .۲۳(۲-۲-۱۳) اهمیت سلامت و لزوم توجه به آموزش سواد سلامت۲۸(۲-۲-۱۴) چارچوب اساسی برنامه درسی آموزش سواد سلامت .۲۸(۲-۲-۱۵) ابعاد برنامه جامع آموزش سلامت .۲۹(۲-۲-۱۶) جمع بندی مبانی نظری .۳۰(۲-۳) مبانی تجربی پژوهش .۳۱(۲-۳-۱) مطالعات انجام شده در داخل ایران۳۱(۲-۳-۲) مطالعات انجام شده در خارج ایران .۳۲                                          (۳) فصل سوم: روش شناسی پژوهش  (۳-۱) مقدمه .۳۷(۳-۲) نوع و روش پژوهش۳۷(۳-۳) متغیرهای پژوهش۳۷(۳-۴) جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه  .۳۸(۳-۵) ابزار جمع آوری داده‌ها .۳۹(۳-۶) تعیین روایی و پایایی ابزار سنجش .۴۰(۳-۷) روش گردآوری اطلاعات و شیوه اجرای پژوهش۴۰(۳-۸) روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ها .۴۱(۴) فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته‌ها  (۴-۱) مقدمه .۴۴(۴-۲ ویژگی‌های جمعیت شناختی جامعه آماری۴۴(۴-۳) مقایسه پیش آزمون‌ها۴۵(۴-۴) آمار توصیفی۴۶(۴-۵) آمار استنباطی .۵۲(۴-۶) خلاصه و جمع بندی نتایج۶۲(۵) فصل پنجم: تفسیر یافته‌ها  (۵-۱) مقدمه .۶۴(۵-۲) خلاصه نتایج پژوهش۶۴(۵-۳) بحث و تفسیر یافته‌ها۶۶(۵-۴) پیشنهادهای پژوهش .۶۷(۵-۴-۱) پیشنهادهای کاربردی .۶۷(۵-۴-۲) پیشنهادهایی پژوهشی۶۸(۵-۵) محدودیت‌های پژوهش۶۹منابع منابع فارسی۷۰منابع انگلیسی۷۳پیوست‌ها  پرسشنامه سواد سلامت .۷۶فهرست جداول جدول شماره (۱-۲) : خلاصه نتایج مطالعات انجام شده در رابطه با موضوع پژوهش۳۳جدول شماره (۱-۳) : طرح پژوهش مورد استفاده۳۷جدول شماره (۲-۳): فرضیات و سؤالات مرتبط با هر فرض .۳۹جدول شماره (۱-۴) :

مطلب دیگر :

بایگانی‌های روانشناسی - مرجع مقالات

 ویژگی‌های جمعیت شناختی افراد مورد مطالعه .۴۴جدول شماره (۲-۴) : آزمون تی مستقل میانگین‌های پیش آزمون۴۵جدول شماره (۳-۴) : شاخص‌های توصیفی سواد سلامت .۴۶جدول شماره (۴-۴) : شاخص‌های توصیفی سواد بهداشتی۴۷جدول شماره (۵-۴) : شاخص‌های توصیفی سواد درمانی۴۹جدول شماره (۶-۴) : شاخص‌های توصیفی سواد پیشگیرانه۵۱جدول شماره (۷-۴) : نتایج آزمون فرض همگنی شیب‌های رگرسیونی و همگنی واریانس ها۵۳جدول شماره (۸-۴) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد سلامت۵۴جدول شماره (۹-۴) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد سلامت۵۵جدول شماره (۱۰-۴) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد بهداشتی .۵۶جدول شماره (۱۱-۴) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد بهداشتی۵۷جدول شماره (۱۲-۴) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد درمانی .۵۸جدول شماره (۱۳-۴) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد درمانی .۵۹جدول شماره (۱۴-۴) : میانگین و میانگین تعدیل شده سواد پیشگیرانه .۶۰جدول شماره (۱۵-۴) : تحلیل کوواریانس نمرات پس آزمون سواد درمانی .۶۱جدول شماره (۱۶-۴) : خلاصه و جمع بندی نتایج .۶۲فهرست شکل ها: شکل (۱-۱): ارتباط دو طرفه‌ی فقر و ضعف سلامت۵شکل (۲-۱): رابطه بین آموزش و سلامت۶شکل ۱-۲: الگوی ارتقای سلامت .۲۳       

 

چکیده

این مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر محیط یادگیری تلفیقی (تعاملی – تجربی) بر میزان سواد سلامت دانش آموزان پایه ششم ابتدایی صورت گرفت. طرح این پژوهش شبه آزمایشی و از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. آزمودنی‌های این پژوهش ۵۶ نفر از میان دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان سرپل زهاب در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بودند که به شیوه‌ی «نمونه گیری خوشه ای تصادفی» انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. افراد انتخاب شده از دو کلاس به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفته و هر یک از گروه‌های مورد مطالعه در مدت یک ماه و ۱۰ جلسه‌ی آموزشی ۵۰ دقیقه‌ای، تحت دو شیوه‌ی آموزشی تلفیقی (تعاملی تجربی) و شیوه‌ی مرسوم مدارس قرار گرفتند. ابزار اندازه‌گیری متغیرهای مورد مطالعه‌یک پرسشنامه‌ی ۵۰ سؤالی بود که با مطالعه‌ی منابع علمی مرتبط و با بهره‌گیری از نظرات متخصصان در حوزه‌ی آموزش و سلامت تهیه گردیده است. این آزمون به شیوه­ی دو گزینه‌ای صحیح- غلط و سواد سلامت آزمودنی‌ها را به شکل کلی و در سه مؤلفه‌ی آن شامل: (سواد بهداشتی، سواد درمانی و سواد پیشگیرانه) مورد ارزیابی قرار می‌دهد. روایی این ابزار با روش‌های آماری و نظرسنجی از صاحب‌نظران تعیین گردیده و پایایی ابزار نیز به شیوه‌ی محاسبه‌ی ضریب همسانی درونی پاسخ‌های داده شده توسط تعداد ۵۰ نفر از افراد جامعه‌ی آماری و با به کارگیری آزمون آلفای کرونباخ معادل (۰.۷۹۸) برای کل پرسشنامه، و برای سه مؤلفه‌ی سواد بهداشتی (۰.۸۴۱)، سواد درمانی (۰.۷۵۳)، و سواد پیشگیرانه (۰.۷۷۶) تأیید گردید تحلیل داده‌ها در دو بخش و با بهره گرفتن از آماره‌های توصیفی (میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمره) و آمار استنباطی (آزمون تی مستقل و آزمون تجزیه و تحلیل کوواریانس) صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد آموزش به شیوه‌ی تلفیقی (تعاملی –تجربی) در قیاس با روش معمول به شکل معناداری سبب ارتقاء میزان و سطح سواد سلامت (۲۵.۴۴۸=F ، ۰.۰۰۰=Sig)، سواد بهداشتی (۲۴.۱۸۹=F ، ۰.۰۰۰=Sig)، سواد درمانی (۱۸.۳۷۱=F ، ۰.۰۰۰=Sig)، و سواد پیشگیرانه (۸.۵۰۱=F ، ۰.۰۰۵=Sig)، در افراد گروه آزمایش گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد