دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

دانلود پایان نامه ها

سایت مرجع دانلود پایان نامه های ارشد

رابطه بین جو سازمانی با استرس شغلی و رضایت شغلی

۵-۲- تفاوت جو سازمانی با فرهنگ سازمانی

۶-۲- مبانی نظری و مدل های جوسازمانی

۶-۲-۱- جو سازمانی از نظر استرن و استینهوف

۶-۲-۲- جو سازمانی از نگاه هاجتس

۶-۲-۳- انواع جوسازمانی طبق مدل هالپین و کرافت

۷-۲- پیشینه تحفیفات خارجی

۸-۲- پیشینه تحقیقات داخلی

بخش دوم :استرس شغلی

۹-۲- تعاریف استرس شغلی

۱۰-۲- پیامد های استرس بر عملکرد شغلی

۱۱-۲- ویژگی های شخصیتی تاثیر گذار بر استرس شغلی

۱۱-۲-۱- رفتار نوع A

۱۱-۲-۲- اثربخشی منفی

۱۱-۲-۳- احساس کنترل پایین

۱۱-۲-۴- خود اثربخشی

۱۲-۲- استرس در محیط کار

۱۲-۲-۱- نا امنی شغلی

۱۲-۲-۲- انتظار عملکرد بهتر

۱۲-۲-۳- مشکلات شخصی و خانوادگی

۱۲-۲-۴- استرس شغلی و زنان

۱۳-۲- نظریه در مورد استرس شغلی

۱۴-۲- پیشینه تحقیقات خارجی

۱۵-۲- پیشینه تحقیقات داخلی

بخش سوم :رضایت شغلی

۱۶-۳- تعاریف رضایت شغلی

۱۷-۳- عوامل موثربر رضایت شغلی

۱۷-۳-۱- عوامل سازمانی

۱۷-۳-۲- عوامل محیطی

۱۷-۳-۳- ماهیت کار

۱۷-۳-۴- عوامل فردی

۱۸-۳- ابعاد رضایت شغلی

۱۹-۳- اثار و نتایج رضایت شغلی

۲۰-۳- نظریه های مختلف رضایت شغلی

۲۰-۳-۱- نظریه بروفی


۲۰-۳-۲- نظریه کورمن

۲۰-۳-۳- نظریه پارسون

۲۰-۳-۴- نظریه انگیزشی – بهداشتی هرزبرگ

۲۰-۳-۵- نظریه پورتر ولاولر

۲۱-۳- پیشینه تحقیقات خارجی

۲۲-۳- پیشینه تحقیقات داخلی

خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی و داخلی

چهار چوب نظری

مدل مفهومی پژوهش

فصل سوم :روش تحقیق

مقدمه

۳-۱- روش تحقیق

۳-۲- جامعه اماری

۳-۳- حجم نمونه

۳-۴- شیوه نمونه گیری

۳-۵- روش گرد اوری اطلاعات

۳-۶- ابزار جمع اوری داده ها

۳-۷- فرایند ابزار سازی

۳-۸- تعیین روایی و پایایی ابزار اندازه گیری

۳-۹- شیوه تجزیه وتحلیل داده ها

۳-۱۰- مراحل انجام تحقیق

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها

مقدمه

۴-۱- بخش توصیف داده های تحقیق

۴-۲- بخش استنباطی داده های تحقیق

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

خلاصه تحقیق

۵-۱- یافته های تحقیق

۵-۲- پیشنهادهای تحقیق

۵-۳- محدودیت های تحقیق

منابع فارسی

منابع انگلیسی

پیوست ها

چکیده انگلیسی

فهرست جداول:

۳-۱- جدول توزیع فراوانی جامعه اماری به تفکیک اموزشگاه

مقطع متوسطه سال ۱۳۹۴-۱۳۹۳

۳-۲- سوال های پرسش نامه جو سازمانی به تفکیک براساس سوال های تحقیق

مطلب دیگر :


۳-۳- سوال های پرسش نامه استرس شغلی به تفکیک براساس سوال های تحقیق

۳-۴- سوال های پرسش نامه رضایت شغلی به تفکیک براساس سوال های تحقیق

۴-۱- جدول شاخص های توصیفی مربوط به سن افراد مورد بررسی

۴-۲- جدول توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی براساس تحصیلات

۴-۳- جدول شاخص های توصیفی مربوط به سابقه افراد مورد بررسی

۴-۴- جدول توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی براساس وضعیت استخدامی

۴-۵- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات خرده مقیاس

روحیه گروهی  از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۶- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات خرده

مقیاس مزاحمت  از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۷- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات خرده مقیاس

صمیمیت  از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۸- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات خرده

مقیاس علاقه مندی  از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۹- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات

خرده مقیاس ملاحظه گری  از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۱۰- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات

خرده مقیاس فاصله گیری از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۱۱- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات

خرده مقیاس نفوذ وپو یایی

از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۱۲- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات

خرده مقیاس تاکید بر تولید

از پرسش نامه جو سازمانی

۴-۱۳- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات متغیر جو سازمانی

۴-۱۴- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات پرسش نامه رضایت شغلی

۴-۱۵- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات

خرده مقیاس روابط بین فردی

از پرسش نامه استرس شغلی

۴-۱۶- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات خرده مقیاس وضعیت جسمانی

از پرسش نامه استرس شغلی

۴-۱۷- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات خرده مقیاس علایق شغلی

از پرسش نامه استرس شغلی

۴-۱۸- جدول شاخص های توصیفی مربوط به امتیازات از پرسش نامه استرس شغلی

۴-۱۹- جدول ضزیب هم بستگی جو سازمانی و استرس شغلی

۴-۲۰- جدول ضریب هم بستگی جو سازمانی و رضایت شغلی

۴-۲۱- جدول ضریب هم بستگی ماتریس

 

 

چکیده :

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین جو سازمانی با استرس شغلی و رضایت شغلی دبیران دخترانه شهرستان گرمسار می باشد تحقیق از نوع توصیفی – هم بستگی است جامعه اماری شامل :۲۸۶ نفر از دبیران مدارس متوسطه شهرستان گرمسار که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳مشغول به تدریس بود ه اند می باشد با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد ۸۳ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند . ابزار گرداوری داده ها پرسش نامه جوسازمانی هالپین و کرافت ،استرس شغلی فیلیپ ال رایس و رضایت شغلی محقق ساخته زهره بیابانکی بوده است . برای تجزیه وتحلیل داده ها از امار توصیفی (میانگین ، میانه ، واریانس  و انحراف معیار )و امار استنباطی (ازمون کالمو گروف و اسمیرنوف ، ضریب همبستگی پیرسون وماتریس ) استفاده شد . روایی اندازه گیری تحت نظر استاد راهنما صورت گرفت و برای پایایی ابزار اندازه گیری از ضریب الفا ی کرونباخ جوسازمانی ۸۱/۰و استرس شغلی ۸۸/۰و رضایت شغلی ۹۴/۰ استفاده شد .  نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین جو سازمانی با استرس شغلی و رضایت شغلی و همچنین بین جو سازمانی با استرس شغلی با توجه به سن و سابقه خدمت رابطه معنا داری وجود دارد .

کلید واژه : جو سازمانی ، استرس شغلی ، رضایت شغلی ، دبیران

 

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

 

 

مقدمه :

امروزه نظام اموزش وپرورش بنا به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده وبزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می شود وبا رشد و توسعۀ اجتماعی ،اقتصادی وفرهنگی ، پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت سادهء ابتدائی به یک حالت پیچیده در امده است.

لذا ،همه دولت ها ،پرداختن به اموزش و پرورش مردم خود را در شمار وظایف اساسی دانسته اند . از این رو بسیاری از صاحب نظران معتقدند که در اتخاذ سیاست های جدید فرهنگی و اموزشی وانجام اصلاحات به جا باید به بررسی و تحلیل وضعیت موجود وشناخت چالش ها و تنگناهای حاکم بر هر یک از اجزای نظام اموزشی بپردازندو معتقدند که توسعه بازسازی تحول زا و اصلاحات  ریشه ای، سخت نیازمند بصیرتی است که سر اغاز ان ، شناخت و بررسی مسائل اموزش وپرورش است.

اموزش وپرورش به لحاظ همگانی ، همیشگی و همه جایی بودن ، طبعا مسائلی را با خود دارد که شناخت انها به ویژه برای دست اندر کاران تعلیم وتربیت یک ضرورت است . از این رو رفع موانع و فراهم کردن و تسهیل جریان اموزش و پرورش یک وظیفه انسانی و سازمانی خواهد بود . (صافی ،ص ۵)

در این راستا توجه به محیط های اموزشی و به خصوص انتقال دهندگان فرهنگ و دانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است . بدین سبب ایجاد محیط هایی به دور از تشنج که در ان معلمان از سطح استرس پایینی برخوردار بوده و با اشتیاق و رضایت از جو سازمانی به کار خود ادامه دهندازوظایف سازمان اموزش و پرورش هر کشوری به  شمار می رود چنین تاکیداتی روی اموزش وپرورش و رسالت ان ، ما را بر ان می دارد ، تا با نگاهی دقیق تر و علمی تر به مراکز اموزشی خود ، عواملی را که در بهر ه وری و اثربخشی انها موثرند را  مورد توجه قرار دهیم .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد